Microcredencial Universitària en Creativitat i innovació: Eines per desenvolupar ments creatives

  • Imparte:
  • Modalidad:
    Presencial en Lleida
  • Precio:
    Consultar rellenando el formulario
  • Comienzo:
    Desde el 20/01/2026 hasta el 26/02/2026
  • Lugar:
    Pza. Víctor Siurana, 1
    Lleida 25003
    España
  • Horario:
    Dimarts i dijous de 17 h a 20 h
  • Duración:
    3 ECTS
  • Idioma:
    El Curso se imparte en catalán

La present microcredencial respon a necessitats formatives identificades i prioritzades per part de la Direcció General d'Innovació, Digitalització i Currículum del Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya
Vivim en una societat de constants canvis tecnològics, econòmics i socials on la capacitat de generar solucions creatives als nous reptes que es plantegen és una competència indispensable en el món laboral.
La microcredencial “creativitat i innovació” és una formació dissenyada per desenvolupar persones capaces de liderar i dinamitzar equips d’innovació i creativitat. Aquest programa formatiu ofereix les estratègies i competències clau per fomentar la innovació i la creativitat en diferents àmbits de l’entorn personal i professional.
La microcredencial va destinada a alumnat i professionals de l’àmbit educatiu que vulguin conèixer, experimentar i reflexionar sobre els elements clau que poden desenvolupar un pensament creatiu, i afavorir d’aquesta manera, poder posar en marxa projectes i processos d’innovació i de creativitat.
Al llarg de la formació, d’una manera pràctica i participativa, s’aprendrà fent i experimentant al voltant de conceptes i estratègies clau per desenvolupar una ment creativa. Durant la formació, s’experimentarà la generació de solucions creatives a reptes amb l’ús guiat de diverses tècniques creatives dissenyades per desenvolupar processos i actituds creatives. També es treballaran estratègies per crear en equip. Aquest treball estimularà la creativitat de l’alumnat, i serà capaç d’utilitzar els aprenentatges a situacions quotidianes i professionals.

Objectius Generals de la formació:
- Entendre la creativitat com un procés flexible, iteratiu i que involucra pensament i acció.
- Identificar les principals accions i processos involucrats en el pensament creatiu.
- Experimentar l’ús de tècniques creatives per generar, interconnectar i seleccionar idees.
- Aprendre a crear en equip: processos i actituds per a la cocreació.

Tema 1. Concepte de creativitat i procés creatiu.
Tema 2. La improvisació guiada.
Tema 3. Aprendre a crear amb altres persones: la cocreació.
Tema 4. Incorporar la cocreació en activitats educatives i formatives.

Sortides professionals:
- Lideratge d’equips i projectes d’innovació i creativitat
- Dinamització d’equips per resoldre reptes de forma creativa
- Educador i promotor de la creativitat i la innovació en contextos educatius formals i no forma

¡Infórmate ahora sin compromiso!

Publicidad

Cursos Relacionados

  • Curso
  • Precio
  • Inicio
  • Lugar
Ver otros cursos de...